www.carendar.com е система, предназначена да улесни обслужването и експлоатацията на превозното Ви средство – лично или служебно. Чрез нея можете лесно, бързо и по всяко време да отчитате изминати километри, платени такси и данъци, направени покупки и ремонти, да следите приходите и разходите си, да въвеждате всички застрахователни събития както и да отчитате направените Ви проверки и наложени глоби.
понеделник, 21 юни 2010 г.
Ванкелови двигатели има и Lada
Редица опити с ванкелови двигатели има и Lada през 70-те, 80-те и дори през 90-те години. През 1980та г. ВАЗ започват да произвеждат Жигули с еднороторен мотор с мощност 70кс. Като цяло ванкеловият вариант не се различава от обикновения, Lada 110 Super Tourism но под капака си той има една много модерна за времето си технология - процесор анализира натиска на педала на газта и скоростта на ротора, и чрез тези данни регулира запалването на сместа. При ниски температури отделна система се грижи за впръскването на анти-замръзваща течност. По-късно излиза втори двигател с два ротора и мощност от 130кс. Монтира се и на много полицейски Самари. През '80те се разработва и най-мощният, трироторен ванкел с мощност от 210кс, на Волга Газ. Този автомобил е правен за КГБ и руската полиция. Правени са състезателни коли с ванкелов мотор. Но поради нискокачествените материали, животът на руския ванкел е едва 20.000 км. Този вид мотори изискват изключително качествени материали. В днешно време в Русия се произвеждат ограничен брой коли с такъв мотор. Lada 110 Super Tourism е една от тях, с двуроторен двигател, като се използва за националния шампионат.
Автор:неизвестен
carendar.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар